23 Ağustos 2012 Perşembe

Çanakkale - Çimenlik Kalesi & Bayram (!)

çok sevgili 
rotamissworld takipçileri;
dört günlük bayram tatilinin ardından bomba gibi döndüm aranıza..
umarım hepimizin bayramı çok güzel geçmiştir..

bayram tatilimizi eşimin memleketi olan çanakkale'de geçirdik..
görmediğim yerler gördüm, gezdim, tozdum..
bi o kadar da sakinleştim..
vakit çok olunca dönünce neler yapacaklarımın listesini belirledim kafamda..
listenin başına da düğün fotoğraflarımızın albümünü ekledim.
düğünümüzün üzerinden iki ay geçmesine rağmen hala bir albümüz olamadı..
çünkü resimlerimizi seçmeyi başaramadık, ayıracak vakit bi türlü bulamadık..
inşallah en kısa zamanda bunu başaracağız ve sizinle de paylaşacağım resimlerimizi :):)

bu arada Çanakkale'de çekmiş olduğum bi kaç kare işte karşınızda ;)


çanakkale şeftalisi bunlar :):)
şeftali dediğin ağaçtan yenir..



Çimenlik Kalesi
(Kala-i Sultaniye)


Çimenlik Kalesi 1462 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından İstanbul’un savunulması amacıyla Çanakkale Boğazı'nın en dar yerine Anadolu yakasında yaptırılmıştır. 

Kale zaman içinde doğan ihtiyaçlara göre tadil edilmiş özellikle 19. yüzyılda boğaza parelel batı sur duvarları yıkılarak çağın silah teknolojisine uygun top mevzileri ve cephaneliği inşa edilmiştir.


 Piri Reis, Kitab-ı Bahriye’sinde kitabını burada tamamladığından bahseder.


Kalenin dış duvarları 100×150 m. ölçülerindedir. Surların yüksekliği 11 metredir. Surların üzerinde köşelerde ve aralarda dışa taşkın olarak 9 adet burç bulunmaktadır. Kalenin deniz tarafındaki suru III. Selim yıktırılmış yerine o günün silah teknolojisine uygun olarak top platformları ve cephanelikler yaptırılmıştır.



Çanakkale Savaşları sırasında 4 adet top kalede savunma görevi yapmıştır. 


 18 Mart 1915 günü kale özellikle İngiliz gemisi Queen Elizabeth’in yoğun saldırılarına mağruz kalmış ve zarar görmüştür. Günümüzde Deniz Müzesinin bir bölümü olarak hizmet vermektedir.



bir sonraki rotaya kadar hoşçakalın ..

rotamissworld--->






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.