4 Ocak 2012 Çarşamba

Her Sabah Kendimize Sormamız Gereken 8 Madde Olduğunu Biliyor Muyduk?


Hazret-i İmam-ı Şafii Hazretleri,
"Her sabah benden şu 8 şeyin istendiğini düşünüyorum" diyerek saymaya başlar istenen 8 şeyi.

Der ki:

1-Rabb'im, benden farzlarını istiyor.
2- Resulüllah Efendimiz, benden sünnetlerini istiyor.
3-Aile ve çocuklarım benden helal nafakalarını istiyor.
4-İmanım ve aklım benden Rabb'imin emirlerine uymamı istiyor.
5-Nefsim ve şeytanım da benden kendilerine tabi olmamı istiyor.
6- Yaptığım işleri yazan melekler ise hep sevap yazdırmamı istiyor.
7- Her doğan güneş bir gün daha yaşlandığımı hatırlamamı istiyor..
8-Her sabah Azrail de kendisine bir gün daha yaklaştığımı düşünmemi istiyor.

Hazret-i İmam:

- İşte der, her sabah bu istekleri düşünerek yürüyorum bu yollardan.

Dalgın görünüşümün sebebi bunları düşünmemdir.

Soru sahibi adam bu defa şaşırır da der ki:

- Ya imam bunlar sadece sana mı soruluyor, yoksa bana da, tüm insanlara da soruluyor mu her sabah? Hazret-i İmam, tebessüm ederek cevap verir:

- Ben kendime her sabah bu soruların sorulduğunu düşünüyorum, belki başkalarına da soruluyordur bu sorular. İstersen kafanı lüzumsuz konulardan temizle de sen de düşün bu soruları! Bakalım sana da soruluyor mu her sabah bunlar?

Düşünceye dalan adam çok geçmeden başını sallayarak cevap verir:

- Evet ya İmam der, bu sorular sadece sana değil bana da, hatta her sabah günlük hayatına başlayan herkese sorulan sorulardır. Bu önemli soruların her sabah bana da sorulduğunu düşündürdüğünüz için teşekkür ederim. Meğer biz ne kadar derin gaflet içinde yaşıyormuşuz günlerimizi de haberimiz bile yokmuş?. 


Ahmed Şahin 
(http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazino=1223844&title=her-sabah-bizden-8-sey-istendigini-biliyor-muyuz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.